Avezados Avezados

TRAVESSES

SERRA DE TRAMUNTANA GR-221:

Dades generals: 140km i aprox. 6000m desnivell +

5 etapes (2 a 6 abril 2012)

Etapa 1: Port d'andratx-La Trapa: passant per St.Elm. 3.45h

Etapa 2: La Trapa-Banyalbufar: trams sense senyalitzar al pas d'en Ponsa i per acabar carretera des d'Estellencs, ja que el GR es troba tancat en passar per finques privades. Total 8h.

Etapa 3: Banyalbufar- Deià: camí des correu fins a Esporles, coll de sa Basseta i baixada a Valldemossa, pujada al pla des Pouet i ULL!! tram sense senyalitzar del "camí de s'arxiduc" per baixar a Deià. Total 9h.

Etapa 4: Deià-Tossals verds: fins a Sóller, es puja el barranc de Biniaraix, el coll de l'Ofre, es baixa a Cúber i es reseguieix el GR fins al refugi. Total 9h.

Etapa 5: Tossals verds- Pollença: es puja el coll des telegrafs, fins al Puig d'en Galileu i es baixa a Lluc, finalment es baixa cap a Pollença. Total: 9h

BTT: IRÚN - RIBADESELLA - Camino del Norte 1ª parte

Dades generals: 461 km

Dates: 7 a 12 agost 2010 (6 etapes)

1a etapa: Irún - Deba (77 km): santuari Guadalupe, pasaje de San Juan, San Sebastián, Orio, Zarautz, Getaria, Zumaia, Deba.

2a etapa: Deba - Lezama (76 km): Markina, monestir de Zenarruza, Guernika, alt de Morga, alt de Aretxabalagane, Lezama.

3a etapa: Lezama - Liendo (80 km): Bilbao, Portugalete, Santurce, Ziérbana, Castro-Urdiales, Liendo.

4a etapa: Liendo - Camplengo (90 km): Laredo, Santoña, Somo, Santander, Puente Arce, Mogro, Camplengo.

5a etapa: Camplengo - Llanes (85 km): Santillana del Mar, Cóbreces, Comillas, San Vicente de la Barquera, Unquera, Colombres, Llanes.

6a etapa: Llanes - Ribadesella (30 km): Celorio, Barro, Naves, Ribadesella.

BTT: RIBADESELLA-SANTIAGO DE COMPOSTELA - Camino del Norte 2ª parte

Dades: 500km aprox. en 6 etapes. Agost 2011.

Etapa 1:

Etapa2:

Etapa 3:

Etapa 4:

Etapa 5:

Etapa 6:

LA RUTA DELS REFUGIS:

Dades generals: 70km + 3000m desnivell aprox.

Dates: 2 a 5 abril 2010 (4 dies). Etapes:

1.-Albarca – Mont-ral: 30km + 1235m desnivell + 11:15h temps. Pujada pel Grau d’en Saura a la serra de la Gritella i baixada fins al riu Siurana. Es puja pel barranc dels Gorgs fins la serra de la Mussara i la serra dels Motllats fins la Roca Foradada. Finalment s’arriba a Mont-ral.

2.-Mont-ral – Mussara: 15km + 780m desnivell + 7:15h temps. Es baixa a les fonts de la Glorieta i es bordeja la serra del Pou per pistes fins l’Albiol i es va cap a la zona d’escalada de la Mussara fins al refugi.

3.-Mussara – Siurana: 12km + 500m desnivell + 7:00h temps. Es baixa del poble de la Mussara fins la pista que ens durà a Castillejos i pujada al Puig de Gallicant (1.009m) desprès es baixa pel Grau d’en Bodro fins al riu Siurana passant pel Mas d’en Candi i es puja cap a Siurana pel Grau de la Trona.

4.-Siurana – Albarca: 5km + 700m desnivell + 5:00h temps. Es baixa de Siurana fins el pantà i Cornudella de Montsant, es puja cap a Sant Joan del Codolar i pel Grau dels Tres Esglaons s’arriba a la serra del Montsant i al cim de la Roca Corbatera (1.163m) per finalment baixar cap Albarca.

CÒRSSEGA (GR-20):

Data: 20 a 30 agost 2005

Ruta: Conca a Calenzana

Característiques: 10 etapes, 200 km aprox. i més de 10.000m desnivell

Refugis / Etapes: Paliri, Asinau, Usciolu, alberg San Petru, Petra Piana, alberg Castel de Verghio, Tighjettu, Carrozzu

Llocs d’interès :agulles de Bavella, Monte Incudine, altiplà de Coscione, refugi de    Prati, Vizzavona, col de Muratello, col de Bocca Muzzella, bretxa de Capitello(2.225m), refugi de Manganu, lac de Nino, pic Paglia Orba, circ de la Solitude, lac de Muvrella, vall de Spasimata

Cims: Monte Incudine, Punta di a Scaddatta, Monte Furmicula, Punta Capella, Punta de Pinza Corbini

CARROS DE FOC:

Data: 21 a 28 agost 2006

Ruta: (7 etapes) Estany Llong – Colomina – Josep M.Blanc – Mallafré – Saboredo – Colomèrs –   Ventosa i Calvell

Característiques: 55km i 9.200m. desnivell

Llocs d’interès:  estany Llong, coll de Dellui, estany Tort, pas de l’ós, collada de Saburó, estany Negre, coll de Monestero, pic de Peguera, els Encantats, estany de Sant Maurici, agulles i refugi d’Amitges, port de Ratera, circ de Colomèrs, port de Caldes, refugi de Restanca, estany de Monges, coll de Contraix

Cims : Pic de Dellui, pic de Ratera, pic de Monestero, pic de Montarto, Tuc de Saburó, Tuc Gran de Sendrosa

LA PORTA DEL CEL :

Dates :1 a 5 agost 2007 (5 etapes)

Ruta : Tavascán - càmping de Graus – refugi Certascan – refugi de Pinet – refugi de Vallferrera – Tavascán

Característiques: 65km i 11.000m desnivell

Llocs d’interès: bordes de Noarre, pleta de Guerossos, estanys Blaus, coll de Certascan, estanys de Romedo, port de l’Artiga, estany de Montestaure, val de Pinet, estany d’Estats, massís Pica d’Estats, port de Sotllo, estany de Baborte, cabana de la Ribera

Cims : Pic de Certascan, Pic de Montcalm, pic de Verdaguer, Pica d’Estats i Roca Cigalera

TOUR DEL MONT BLANC:

Dates : 11 a 21 agost 2008 (11 dies)

Característiques : 160km Etapes:

1a.-Les Houches – Refugi de Miage : pujada al col de Voza (per pistes d’esquí) i a l’estació del tramway de Belleveu, aquí es pren el camí que creua la glacera de Bionassay pel pont “tibetà” i es puja al col de Tricot i es baixa repentinament a Miage. (Temps aprox. 6h)

2a.-Miage-Les Contamines: pujada als chalets du Truc i baixada a Les Contamines. Fem nit a l’hotel Gai Soleil. (2h de marxa.)

3a.-Les Contamines – Les Chapieux : Prenem un taxi fins a l’alberg La Nova i ens dirigim fins a La ville des Glaciers i arribem al refugi des Mottets. (2h de marxa.)

4a.-Refuge Mottets-Maison Vielle : pujada al col de la Seigne (2.516m) per passar a Itàlia, s’avança per la Val Veny fins a trobar el refugi Elisabetta i el llac Combal des d’on es torna a pujar per arribar a L’Arp Vielle Sup. i a l’arista M.Fauvre per arribar a Maison Vielle. Bones panoràmiques de les agulles Peuterey. (Temps: 7 :30h)

5a.-Maison Vielle-Refuge Bonatti : baixem per les pistes d’esquí fins a Courmayer i enfilem la pujada al refugi Bertone, es puja fins a la carena de la Testa Bernarda (2.534m) per arribar al col Sapin i al Pas d’entre deux Sauts i finalment arribar al Bonatti. (Temps: 7 :00h)

6a.-Refuge Bonatti-Hotel Edelweiss (La Fouly) : sortida del refugi i passem pel refugi Elena i afrontem la pujada al Grand col Ferret (2.537m), la porta de Suïssa, d’es d’aquí ja baixem fins a la vall passant per Ferret i arribem a la població de La Fouly. (aprox:7:00h)

7a.-La Fouly-Relais d’Arpette: sortim del poble amb autobús fins a Issert, d’es d’on iniciem la pujada al Lac Champex ja caminant i a la tarda cap a Arpette. (3h. de marxa)

8a.-Relais d’Arpette-Relais du Mont Blanc (Trient): enfilem la pujada cap a la Fenetre d’Arpette (2.665m) i baixem cap al chalet du glacier amb bones vistes sobre la glacera de Trient i finalment fins al fons de la vall direcció la Peuty i Trient. (Temps : 6h)

9a.-Trient-Aubergue La Boerne (Tre-le-Champ) : sortim en direcció al col de la Balme (2.191m) per on tornem a França i anem avançant per les pistes d’esquí fins al col de Posettes i pujem per la carena fins a l’agulla de Posettes (2.201m) on observem gran part del massís del Mont Blanc i les glaceres de Tour i d’Argentiere. (Temps :6h)

10a.-Tre-le-Champ-La Flègère : s’enfila la pujada cap a les Aiguilles Rouges pel tram d’escales metàliques fins al Lac Blanc i desprès ja de baixada fins al refugi de la Flègére a l’estació d’esquí. (Temps :5h)

11a.-La Flègére-Chamonix : baixada fins a Chamonix, parada a l’hotel i arribada a Les Houches. (3h. de marxa)